|   | 

Czy apteki mogą promować swoją działalność w sieci?

W naszym kraju wciąż istnieją branże, które są objęte restrykcjami dotyczącymi promowania w sieci. Bynajmniej nie chodzi tu o te związane z przemysłem alkoholowym oraz nikotynowym, a o działalność lekarzy oraz aptek. Stara prawda mówi o tym, że pacjent powinien dokonywać w tej kwestii wyboru z uwzględnieniem kryteriów takich jak kompetencje lekarza oraz jego doświadczenie. Dokonywanie wyboru na podstawie chwytliwego hasła marketingowego, tudzież kolorowego bilbordu jest delikatnie mówiąc – śmieszne. W erze dynamicznego rozwoju aptek internetowych, które siłą rzeczy nie mogą zupełnie wyzbyć się działań marketingowych rodzi się pytanie – czy e-apteki mogą promować swoją działalność w sieci? Na to pytanie odpowiadamy w dzisiejszym artykule.

Twarde prawo, ale prawo?

Aby poznać uwarunkowania prawne dotyczące tytułowego problemu należy odwołać się bezpośrednio do przepisów obowiązującego prawa. Mówiąc ściślej chodzi o artykuł z ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej. Wynika z niej, iż przedmioty prowadzące działalność leczniczą mogą przekazywać informacje o prowadzonej praktyce do wiadomości publicznej, jednak informacje te nie powinny nosić cech reklamy. Podobna treść dotyczy także Kodeksu Etyki Lekarskiej. W artykule 63 możemy wyczytać, że lekarze mogą tworzyć opinię zawodową w oparciu o wyniki pracy – sama reklama jest zaś ściśle zabroniona.  W prawie farmaceutycznym z kolei należy odnieść się do artykułu 94a w ustawie z dnia 6 września 2001 roku. Ustawodawca wprowadził w tym przypadku całkowity zakaz reklamy aptek, punktów aptecznych, a także prowadzonych przez nie działalności. Wiadomości dotyczące godzin otwarcia oraz punktu usytuowania nie zostały zakazane.

W jaki sposób możemy promować aptekę internetową?

Czy powyższe przepisy zamykają wszelkie możliwości promocji przed aptekami? W konsultacji z pracownikiem apteki  www.aptekadomlekow.pl wiemy już, że niekoniecznie. Wystarczy użyć sprawdzonych instrumentów marketingowych. Jednym z nich jest pozycjonowanie polegające na zwiększeniu widoczności w sieci. Nie jest to forma typowej promocji, dlatego nie można takiego działania objąć zakazem. Ciekawym rozwiązaniem może być prowadzenia bloga w ramach działalności online, co nie jest zabronione. W aptekach internetowych duże znaczenie ma także opis produktów, który również nie jest objęty zakazem. Artykuły eksperckie, komentarze, a także pozyskiwanie treści pisanych przez użytkowników także może być dobrym pomysłem na zwiększenie skuteczności dotarcia do klientów. Warto wykorzystać możliwości marketingowe jakie niesie ze sobą sieć, dzięki nim kreujemy markę, która pozwoli powiększyć nasz budżet.

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz również